• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Laboratorio Nacional de Materiales y Modelos Estructurales - UCR
    • Programa de Infraestructura del Transporte
    • Informes
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Laboratorio Nacional de Materiales y Modelos Estructurales - UCR
    • Programa de Infraestructura del Transporte
    • Informes
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EVALUACIÓN DE LA RED VIAL CANTONAL DE BUENOS AIRES: DIAGNÓSTICO RED VIAL CANTONAL.

    Thumbnail
    View/Open
    LM-PI-GM-13-2013.pdf (27.54Mb)
    Date
    2013-02
    Author
    Arias Barrantes, Eliécer
    López Ramírez, Sharline
    Allen Monge, Jaime
    Loría Salazar, Luis Guillermo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El estudio realizado en las principales rutas de la red vial cantonal pavimentada de Buenos Aires durante el año 2012 y 2013, contempla el diagnóstico de la red vial. En el presente informe se detalla la evaluación de 11 km, esta incluye diferentes parámetros como: deflectometría, IRI (Índice de Regularidad Internacional), conteos vehiculares y sondeos a cielo abierto. Las deflexiones en la RVC estudiada muestran que un 94% de las mediciones realizadas corresponden a una condición estructural buena, mientras que un 2% de las mediciones están asociadas a una condición de daño estructural considerable. En cuanto a las mediciones de IRI se determinó que un 29% de estas corresponden a una condición de irregularidad severa, con valores de IRI iguales o superiores a 10 mlkm, sin embargo un 71% se encuentra en una condición entre buena y regular. En términos generales el tipo de subrasante encontrado en las rutas estudiadas, es de baja resistencia al corte y son caracterizadas por estar conformadas por materiales finos como limos o arcillas.
     
    The study made in the principal routes from de cantonal paved road network of Buenos Aires between the years 2012 and 2013 contemplates the diagnose of the road network. In the present report is detailed the evaluation of 11 km including different parameters such as: deflectometry, IRI (International roughness index), vehicular counts and open pit surveys. The deflections on the studied RVC show that 94% of the measurements made correspond to a good structural condition, while 2% of the measurements are related to a considerable structural damage. Regarding IRI measurements was determined that 29% of them correspond to a severe irregularity condition, with values of IRI equal to or greater than 10 m/km, however 71% is between a good and regular condition. In general terms, the subgrade types found on the studied routes has low shear strength and characterized to be formed by fine materials as silt and clay.
     
    URI
    https://www.lanamme.ucr.ac.cr/repositorio/handle/50625112500/251
    Collections
    • Informes [1102]

     © 2018-2020  Laboratorio Nacional de Materiales y Modelos Estructurales
    Contact Us | Send Feedback | 📞 +506 2511-2500 |  ✉ direccion.lanamme@ucr.ac.cr

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

     © 2018-2020  Laboratorio Nacional de Materiales y Modelos Estructurales
    Contact Us | Send Feedback | 📞 +506 2511-2500 |  ✉ direccion.lanamme@ucr.ac.cr